Žd 1,6 A opět, když uvodí prvorozeného na okršlek země, dí: A klanějte se jemu všickni andělé Boží.
Zj 12,9 I svržen jest drak ten veliký, had starý, jenž slove ďábel a satanáš, kterýž svodí všecken okršlek světa; svržen jest, pravím, na zem, i andělé jeho s ním svrženi jsou.
///Pro upřesnění uvádím ,že staročeské slovo okršlek vychází z původního slova Chuwg ,které ovšem má více významů. Sami posuďte (ve vašich Biblích) jestli verše s tímto slovem jsou přeložené tak ,aby souhlasily s celkovým biblickým kontextem. Význam Chuwg (okruh- obvod - obzor - kompas) Výběr správného slova je důležitý. Okruh má svůj obvod. Ale ne strany a rohy-úhly. Obdélník či čtverec mají strany , úhly i obvod... ///
Zkuste posoudit celkový kontext slova chuwg - okršlek ve verších co jsem vybral níže.
Předně.
Ti kdo znají slovo Boha
živého na věky věků tak vědí ,že se na něj mohou spolehnou.
Tedy vědí ,že nad hlavami lidí jsou
nebesa a tam jsou andělé.
Jak by se mohli klanět prvorozenému (Žd 1,6 kralická) pokud by okršlek
znamenal okruh zemský - Zem jako takovou? Nebo jinými slovy Země kruh? Nebo Země kouli?
Jen v
případě kdy okršlek znamená obvod (viz modely freeanergy
https://www.youtube.com/watch?v=IGCSkU87iN8) kolem Země plochy ( obdélníku) ,dávají verše víš
uvedené (žd 1,6 a Zje 12,9 ) logický smysl.
Zkusme ještě porovnat pár překladů.
6 A když chce uvést Prvorozeného do světa, praví opět: ‚Ať se mu
pokloní všichni andělé Boží!‘
......tento ekumenický píše o uvádění do světa. To je ale
rozdíl. Na obvod. Do světa. Na něco. Do něčeho. Na něco je nad to! Do něčeho neznamená nad
to!
6 A znovu, když přivádí Prvorozeného na svět, říká: "Klanějte se mu všichni
Boží andělé!"
.......tady v překladu 21. století nám překladatel tvrdí : přivádím na
svět?
6 Ale když uvádí svého prvorozeného Syna na zem, říká: "Ať se mu klanějí
všichni Boží andělé."
....... v překladu slovo na cestu ? uvádí na zem? a andělé na nebesích se
mu klanějí? A jsou nad ním v té chvíli? Nebo všichni popadaní na zemi? A On místo toho ,aby byl nad
nimi je s nimi dole na zemi??? To by se mu klanět mohli ,ale smysl to nedává. Bůh je Nejvyšší. Na
nejvyšším místě. Uvádět někoho do slávy tím ,že ho uvedu na zem? Ne nad ni?
Takže jakému překladu dáváte přednost?
Rozdíly jsou velmi velké.
Na obvod. Na svět. Do
světa. Dokonce přímo na zem!
Logicky nemůže být někdo svrháván ze země na zem. A ani vyzdvihován
ze země na zem.
Okršlek (obvod) je jiný pojem než země (plocha na níž žijeme). A ani neznamená
svět . Ten je tvořen zemí , obvodem a nebesy. Zhruba řečeno.
A různé překlady těchto pojmů?
Nevadí. Smysl a logiku totiž dává jenom ten překlad kde je možné ze země vyzdvihovat . A na
zemi také svrhávat. (Žd 1,6 Zje 12,9)
Ale posuďte sami vybrané verše.
Jsou z Kralické
Bible protože dle mě je v tomto ohledu nejpřesnější.
Činí totiž jasný rozdíl mezi okršlkem -
zemí - nebesy.
Všecky tyto pojmy patří do světa. Jsou jeho součástí. Tvoří ho. Ale neznamenají
jeden pojem. V některých verších je to jednoznačně napsané.
Pro příklad:
Ž 24,1 Žalm Davidův. YHWH jest země, a plnost její, okršlek země, i ti, kteříž obývají na něm.
Ž 77,19 Vznělo hřímání tvé po obloze, blýskání osvěcovalo okršlek zemský, pohybovala se a třásla země.
Ž 89,12 Tváť jsou nebesa, tvá také i země, okršlek i plnost jeho ty jsi založil.
Ž 90,2 Prvé, než hory stvořeny
byly, nežlis sformoval zemi, a okršlek světa, ano hned od věků a až na věky, ty jsi Bůh silný.
Ž 93,1 YHWH kraluje, v důstojnost se oblékl, oblékl se YHWH v sílu, a
přepásal se; také okršlek země upevnil, aby se nepohnul.
Ž 96,10 Rcete mezi
pohany: YHWH kraluje, a že i okršlek zemský upevněn bude, tak aby se nepohnul, a že souditi bude
lidi spravedlivě.
Ž 98,7 Zvuč moře i to, což v něm jest, okršlek světa i ti, kteříž na něm bydlí.
Iz 34,1 Přistuptež národové, abyste slyšeli, a lidé
pozorujte. Nechať slyší země i plnost její, okršlek zemský i všeliký plod jeho.
Jr 10,12 Kterýž učinil zemi mocí svou, kterýž utvrdil okršlek světa moudrostí svou, a opatrností svou roztáhl nebesa.
Na 1,5 Hory se třesou před ním, a pahrbkové se rozplývají, země pak hoří před tváří jeho, i okršlek zemský a všickni, kteříž přebývají na něm.
.....Nejen Země. I okršlek (obvod) má své obyvatele...stejně jako nebesa....a když budou svinuta tak ti co jsou na nich......spadnou dolů.
Iz 34,4 Chřadnouti bude i všecko vojsko nebeské, a svinuta budou nebesa jako kniha, a všecko vojsko jejich sprchne, jako prší list s vinného kmene, a jako nezralé ovoce s fíku.
Tak si říkám přátelé ,že to bude velké "divadlo". Živí a vstávající mrtví. Do toho padající
obyvatelé nebes! Docela tlačenice asi ,že?
Pro lidičky co mají v hlavách jiné tvary Světa než
pravý kubický tvar....to bude hodně drsné "divadlo".
To jistě vy co znáte pravdu chápete.
A
taky jak asi tristní je u Boha ,když někdo tvrdí ,že na těchto faktech nezáleží......
Jen na
Kristu prý.
Ano Jen Beránek Boží. Jen On je na čem záleží.
On a Jeho milost.
Proto je
Jeho pravda vždy a za všech okolností důležitá.
Nejdůležitější!
Ať je to jen jedno Slovo z
ní.
Nebo tisíc vět...
Bůh s vámi.[V]
| návštěvníků stránky | |
|---|---|
| celkem | 28 482 |
| tento týden | 115 |
| dnes | 9 |